topbar1
• V měsíci únoru jsme se s dětmi zaměřili na zápis do 1. třídy ZŠ, který se uskutečnil 10. 2. 2016. Společně jsme se připravovali opakováním početních představ, barev a geometrických tvarů.
• Během tohoto měsíce se v naší třídě uskutečnila praxe: tři praktikantky - asistent pedagoga, 1 praktikanta - Zaměřena na předškolní pedagogiku. Praktikantky byly v MŠ velmi šikovné a děti si je hned oblíbily.
• Po vánočních prázdninách se děti ze třídy „Sluníček“ vrátily do školky se spoustou zážitků a nadšeně vyprávěly, co všechno od Ježíška dostaly.
• V lednu jsme si užívali zimních radovánek nejprve ve třídě. Např. jsme stříhali a lepili sněhuláky z papíru, vyráběli vločky, lyžaře a pořádali sněhovou bitvu s papírovými koulemi. S dětmi jsme sníh a led zažili i ve skutečnosti na školní zahradě. V MŠ jsme pozorovali proces jeho tání a sledovali, co všechno znečištěný sníh obsahuje.
Po návratu z vánočních prázdnin jsme si ve třídě zavzpomínali na zážitky z Vánoc, jak jsme je prožili, co kdo našel pod stromečkem a které dárky nejvíc potěšily,… a samozřejmě jsme na toto téma různě tvořili – kreslili, modelovali apod.
Na Tři krále jsme se seznámili s pověstí o nich, zkusili dramatizaci, naučili jsme se písničku Tři králové, vyrobili jsme si koruny a chodili jsme koledovat do ostatních tříd v MŠ. Pak jsme odstrojovali stromeček, který celý měsíc zdobil naši třídu.
Začátek měsíce žila celá třída hodovými přípravami a dozvuky – pekly jsme hodové cukroví z plastelíny, povídali jsme si o kroji, zkoušeli jsme tvořit pávky. Děti sdělovaly své zážitky z průvodu i kolotočů a mohly si přinést ukázat, co si na hodech koupily.
Na toto téma jsme navázali i svatým Martinem, kdy jsme si povídali legendu o tomto světci (samozřejmě zjednodušenou verzi pro děti), učili jsme se o něm písničku, vyprávěli si pranostiky a z barevného papíru jsme na ozdobný talíř „upekli“ svatomartinskou husu“.